Hoppa till textinnehållet

Så beställer du nytt kort eller ersätter ett trasigt kort

  1. Beställ ett nytt betal- och kreditkort

    I appen:

    1. Logga in i appen.

    2. Välj Kort i menyn.

    3. Välj Hantera kort i menyn.

    4. Ansök om ett betal- och kreditkort.

    I internetbanken:

    Beställ ett nytt betal- och kreditkort i internetbanken

  2. Ersätt ett befintligt bankkort i internetbanken

    1. Logga in i internetbanken med länken nedan.

    2. Påbörja chatten (blå flik till höger), skriv "Nytt kort" och följ instruktionerna i chatten.

    3. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

    Skaffa ersättningskort i internetbanken

  3. Ersätt ett befintligt bankkort i appen

    1. Logga in i appen.

    2. Klicka på menyn, välj Kort.

    3. Klicka på Ersätt befintligt bankkort.

    4. En chatt som guidar dig kring kortersättning börjar.

    5. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

Kom ihåg!

Aktivera ditt kort

Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya kort efter att du fått hem det.
Så här aktiverar du ditt nya kort

Se din PIN-kod i appen eller internetbanken

Har du glömt PIN-koden till ditt bankkort kan du enkelt se den i din app eller internetbank. I appen: Klicka på Kort i menyn, välj bankkortet du vill se koden till och klicka på Visa PIN-kod. I internetbanken: Klicka på Konton och kort i menyn och sedan på Översikt, välj bankkortet du vill se koden till och klicka på Visa PIN-kod.

Följ din kortbeställning

Efter att du har beställt ett kort kan du följa din beställning i appen eller internetbanken.
Så här följer du din kortbeställning

Vill du hellre ringa eller besöka oss?

Vill du hellre ringa eller besöka oss?

Minimiålder för samtliga bankkort och betal- och kreditkort är 18 år, utom bankkort Mastercard och bankkort Maestro. Ansökan om dessa kort för personer under 18 år görs på banken med målsman.

Våra olika kort